SPORT, BEWEEG EN HERSTEL OP EIGEN KRACHT!



HERKEN JIJ JEZELF IN DE VOLGENDE DINGEN?
Hoe dan ook toch fit blijven of worden?

Fysiotherapeut Nijmegen

MIJN WERKWIJZE

Met mijn fysiobus kom ik bij je aan huis of naar een afgesproken locatie. Waar ik met mijn mobiele behandelbank jou direct kan behandelen. Personal training verzorg ik graag in de buitenlucht, dus zoek maar aan leuke locatie uit bij jou in de buurt!


De Mam sterkt trainingen verzorg ik ook bij jou thuis waardoor oppas niet altijd nodig is!


In mijn fysiobus ben ik voorzien van allerlei materialen die nodig zijn om te
kunnen trainen of te behandelen.


Met de juiste behandeling en begeleiding zorg ik ervoor dat je weer klachtenvrij kunt bewegen en dat je zelf in staat bent dat ook te blijven doen in de toekomst.

Het menselijk lichaam is zo makkelijk nog niet, dus ik ga je helpen om te begrijpen hoe dat van jou werkt.


Een fysiotherapie afspraak duurt 45 minuten en een personal training of mam sterk training duurt 60 minuten.

Ik ben werkzaam in omgeving Nijmegen.

BODYSCAN

Klik op het lichaam waar je je klacht hebt en lees er meer over…

Voorkant

REVIEWS

Noëlle is sinds een aantal maanden mijn personal trainer. Noëlle heeft met haar achtergrond als fysiotherapeut veel kennis van het lichaam, en dat merk je! Met haar achtergrond in de sport en passie hiervoor weet ze keer op keer weer mooie workouts te maken. Hierin kijkt ze goed naar mij en neemt mij ideeën mee. En het aller belangrijkste, met haar humor en enthousiaste weet ze mij steeds weer te motiveren. Dankzij Noëlle groei ik in alles, motivatie, spieropbouw en uithoudingsvermogen. Ik voel mij gezegend dat Noëlle mij drie keer in de week traint!
Milou
Ik liep al jaren met een hardnekkige schouderblessure tot het punt dat ik niet meer kon sporten. Noelle heeft me super goed geholpen door mijn schouder te behandelen. Haar kundige uitleg en adviezen zorgen er nu voor dat ik thuis zelf aan de slag kan. Wat ik als enorm prettig heb ervaren is dat Noelle goed kan luisteren naar het verhaal achter mijn klachten. Samen met haar fysio- en dry needling behandelingen kan ik weer pijnvrij sporten en bewegen.
Kevin
Ik ken Noëlle vanaf de tijd dat ze turntraining aan mijn dochter gaf. Later ben ik zelf met Noëlle, in aanraking gekomen i.v.m. persoonlijke fysieke problemen. In beide gevallen kan ik bevestigen hetgeen ze op haar site aangeeft. Op een prettige manier communicatief vaardig, coachende begeleiding en perfecte expertise, toegepast naar aanleiding van de diagnose die ze tijdens de communicatie en begeleiding/behandeling, etc. vaststelt. Het aan huis bezoeken is geen belemmering voor wat betreft de kwaliteit en mogelijkheden van begeleiding/behandeling.
Frans
2 jaar geleden ben ik gestart met atletiek. Na de trainingen heb ik regelmatig last van mijn schenen. Met deze klacht ben ik naar Noëlle gegaan, die na een aantal vragen en oefeningen direct kon benoemen wat het probleem was. Door oefeningen en dry needling zijn mijn klachten heel veel verminderd. Tijdens de behandeling hebben we het ook over mijn energiebalans en voeding gehad. Ze heeft mij nieuwe inzichten gegeven waar ik veel aan heb.
Yvonne

Schouder

Schouderklachten kunnen overal ontstaan: thuis, op het werk of tijdens het sporten. Het schoudergewricht is complex. De oorzaken van schouderklachten zijn daardoor zeer divers. Denk aan houdingsproblematiek, stoel niet op de juiste hoogte of een onjuiste techniek tijdens het sporten. Maar ook stress en slaapproblemen kunnen voorkomen.

Proberen om elk uur je schouders op te trekken en naar achteren te rollen. Laat je arm even slingeren.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Biceps

Bicepsklachten ontstaan meestal door overbelasting. Bijvoorbeeld bij het krachtig of te vaak buigen van de elleboog. Bij een bicepspeesscheur is er sprake van één duidelijk moment waarbij de klachten ontstaan. Klachten in de biceps kunnen ook afkomstig zijn van de nek of schouder.

Probeer de armen een aantal keer per dag rustig te buigen en te strekken. Vermijd het tillen van zware dingen.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Lies

Liesklachten kunnen ontstaan door een verrekking van de spieren, overbelasting of een verkeerde draaibeweging. Heb je er al langer klachten? Dan kunnen deze ook afkomstig zijn van de heup, lage rug of disbalans van de omliggende heupspieren.

Probeer de heup en lies rust te geven, maar wel te blijven bewegen. Ga bijvoorbeeld met een lichte weerstand fietsen. 

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Enkel

Enkelklachten ontstaan vaak door een misstap, het omzwikken van de enkel of door het dragen van verkeerde schoenen.

Wat kan helpen is om de enkel een paar dagen minder te belasten of andere schoenen te dragen. Koel je enkel tussendoor en leg hem op een verhoging. Trek je tenen naar je toe en draai cirkeltjes met je voet.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Knie

Knieklachten kunnen ontstaan door een (herhaaldelijke) overbelasting, een verkeerde draaibeweging of onjuiste houding. Maar ook een ongeluk tijdens het sporten, zoals een botsing met een medespeler, kan een oorzaak zijn.

Wat helpt is de knie een paar dagen minder te belasten. Blijf de knie wel rustig buigen en strekken.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Nek

Nekklachten ontstaan voornamelijk door stress of een verkeerde werkhouding. Maar misschien heb je een (auto)ongeluk gehad of heb je verkeerd geslapen. Dit heeft mogelijk hoofdpijn als gevolg.

Probeer je nek een aantal keer per dag rustig op en neer en naar links en rechts te bewegen. Ook een sjaal dragen en de nek warmhouden helpt.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Elleboog

Elleboogklachten kunnen thuis ontstaan, op het werk of tijdens het sporten. Het komt vaak door een overbelasting, onjuiste houding of een verkeerde beweging met de arm. Misschien gebruik je tijdens het sporten niet de juiste techniek, waardoor de klachten blijven terugkomen.

Wat kan helpen is de elleboog een paar dagen minder belasten. Blijf wel bewegen door de elleboog te buigen en te strekken.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Heup

Heupklachten ontstaan meestal door overbelasting bij lang staan of lopen, een verkeerde beweging of een ongeluk. De klachten kunnen zich voordoen in de lies of aan de buiten zijde van de heup. Heupklachten kunnen elders in het lichaam veroorzaakt worden en of uitstraling geven naar de knie.

Probeer de belasting van de heup te verminderen, blijf wel bewegen. Ga bijvoorbeeld met lage weerstand fietsen.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Hamstring

Hamstringklachten kunnen ontstaan door een verrekking van de spieren, te krachtige of snelle bewegingen of oververmoeidheid van de spier. Bij een hamstringscheur is er sprake van één duidelijk moment waarop de klachten ontstaan.

Probeer de eerste dagen de spieren wat meer rust te geven. Blijf wel rustig bewegen, bijvoorbeeld door het been te zwaaien of te gaan fietsen met een lichte weerstand.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Achillespees

Achillespeesklachten ontstaan vaak door overbelasting of een niet goed zittende schoenen. De klachten komen voor bij wandelaars en hardlopers. Spanning op de kuitspier speelt een belangrijke rol bij achillespeesklachten. Bij een spierscheur is er sprake van één duidelijk moment van ontstaan.

Probeer tijdelijk de belasting te verminderen. Kijk of je schoenen nog in orde zijn. Het rekken van de kuit en achillespees kan verlichting geven.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.

Rug

Rugklachten worden doorgaans ingedeeld in specifieke en a-specifieke klachten.
A-specifieke klachten komen het vaakste voor. Er is dan geen duidelijke schade. Dit kan komen door zwaar werk, onjuiste werkhouding, stress, lang zitten of te veel/te weinig beweging. Bij specifieke rugklachten is er wel een duidelijke oorzaak.

Probeer wel te blijven bewegen. Wissel lopen, zitten, liggen en het doen van oefeningen af. De rug warm houden helpt.

Mocht dit niet lukken of gaan de klachten niet over? Wacht dan niet te lang.